Všeobecné obchodní podmínky (dále jen VOP) společnosti GLOBALTEK GROUP, s.r.o.
I. Základní ustanovení
Tyto VOP upravují vztahy mezi společností GLOBALTEK GROUP, s.r.o. níže uvedenou jako prodávající a kupijícím kterým může být jiná společnost nebo spotřebitel. Kupující dále specifikován níže.
Prodávající:
GLOBALTEK GROUP, s.r.o.
Technologická 18
779 00 Olomouc
IČ: 25376217
DIČ: CZ25376217
číslo účtu: 2400227094/2010 FIO Banka
Kupující:
1) spotřebitel - je fyzická osoba při uzavírání kupní smlouvy s prodávajícím nejedná v rámci své obchodní nebo jiné podnikatelské činnosti ani v rámci výkonu svého povolání. Při vyplnění objednávky není uvedeno žádné IČO.
nebo
2) firma, podnikatel - je právnická osoba zapsaná v obchodním rejstříku nebo osoba, která podniká na základě živnostenského oprávnění nebo osoba která podniká na základě jiného než živnostenského oprávnění podle zvláštních předpisů nebo osoba , která provozuje zemědělskou výrobu a je zapsána do evidence dle zvláštních předpisů. Při vyplnění objednávky jsou uvedeny fakturační údaje právnické osoby nebo IČ u podnikatele či jiného subjektu.
nebo
3) státní organizace - například školy, úřady, zdravotnická zařízení apod... Opět při vyplnění objednávky je uvedeno IČO subjektu.
Tudíž uvede-li kupující fakturační údaje právnické osoby nebo IČ u podnikatele či jiného subjektu, prohlašuje tím, že je podnikatel nebo státní organizace (nebo jiná) a nikoliv však spotřebitel
Kupující podáním objednávky potvrzuje, že se seznámil s těmito VOP, s reklamačním řádem, a s podmínkami dopravy a platby, a že s nimi souhlasí ve znění platném a účinném v momentě odeslání objednávky.
Odesláním objednávky kupujícím a přijetím této objednávky prodávajícím vzniká kupní smlouva. Přijetí objednávky prodávající potvrdí informativním e-mailem na zadanou adresu, na vznik smlouvy však toto potvrzení nemá vliv. Vzniklou smlouvu lze měnit nebo rušit pouze na základě dohody obou stran nebo na základě zákonných důvodů.
II. Objednání zboží
Zboží kupující objedná v některém z našich e-shopů www.globaltek,cz; www.uklidshop.cz; www.santoemma.info vložením produktů do košíku v požadovaném množství a odesláním objednávkového formuláře. Vždy je potřeba uvést kompletní fakturační údaje případně doručovací adresu pokud je jiná než ta fakturační.
III. Ceny
Veškeré ceny jsou smluvní. U každého výrobku je uvedena cena bez DPH i cena s DPH. Akční ceny platí do vyprodání zásob případně do odvolání akce.
IV-I. Možnost odstoupení od smlouvy
1) odstoupení od smlouvy kupujícím, který je spotřebitel - Odstoupení od smlouvy bez udání důvodu – je-li kupující spotřebitel a byla-li smlouva uzavřena při použití prostředků komunikace na dálku, má právo od smlouvy odstoupit bez uvedení důvodu a bez jakékoliv sankce do 14 dnů od převzetí plnění. Tuto skutečnost je povinen kupující sdělit prodávajícímu, kde by měl uvést i způsob vrácení uhrazené ceny. Tuto cenu se prodávající zavazuje vrátit do 14 dnů od doručení odstoupení od smlouvy, předpokladem je však doručení zboží, které bylo předmětem smlouvy. Vrácené zboží musí být kompletní včetně veškerého příslušenství, nepoškozené, bez známek opotřebení. Náklady na dopravu zboží hradí kupující. Zboží zaslané na dobírku prodávající nepřevezme!
2) odstoupení od smlouvy kupujícím, který není spotřebitel dle bodu I. těchto VOP - V případě odstoupení kupujícího podnikatele (§436 zákon č. 513/1991 Sb. obchodního zákoníku ve znění pozdějších předpisů) Prodávající uvádí, že kupujícímu může být nabídnuto ukončení kupní smlouvy dohodou v závislosti na stavu vráceného zboží, ušlé záruce, aktuální ceně vráceného zboží a již vynaložených nákladů prodávajícího na realizaci. Stav zboží a zmíněné okolnosti posuzuje prodávající. V případě nedohodnutí obou stran zůstává kupní smlouva nedotčena a zboží kupujícímu bude zasláno na jeho náklady zpět popřípadě si jej může vyzvednout osobně v sídle prodávajícího.
3) Jakmile odstoupíte od smlouvy, musíte nám zboží vrátit bez zbytečného odkladu, nejpozději do 14 dnů od samotného odstoupení od smlouvy. Zboží vracíte na své náklady, které vám nebudou proplaceny.
4) Vzorový formulář pro odstoupení od smlouvy zde
V případě odstoupení od smlouvy postupujte následovně:
- Zboží zabalte
- Doporučujeme přiložit kopii faktury ke zboží
- Přiložte průvodní dopis s Vaším odstoupením a číslem účtu na který případně zaslat peníze
- Vše zašlete zpět na naši adresu (viz faktura)
IV-II. Povinnost úhrady nákladů při nepřevzetí zásilky
1) Objednáním zboží z našeho e-shopu a potvrzením z naší strany uzavírá kupující platnou kupní smlouvu, která je pro něj závazná dle § 1827 zákona č. 89/2012 Sb., dále jen Občanský zákoník. Jako kupující máte povinnost zaplatit kupní cenu a věc převzít. Tuto povinnost vám ukládá zákon § 2118 zákona č. 89/2012 Sb. V případě nepřevzetím zásilky zmíněný zákon porušíte. Nepřevzatá zásilka není odstoupení od smlouvy! Rozšířeným omylem je, že nevyzvednutím zásilky dává zákazník prodejci na vědomí, že o zboží nemá zájem a odstupuje od smlouvy. Dle zákona toto není přijatelné.
Nepřevzetím zásilky dochází k porušení kupní smlouvy ze strany kupujícího dle § 2118. Dle § 2913 Občanského zákoníku je kupující povinen uhradit prodávajícímu vzniklou škodu.
2) Kupující je povinen uhradit prodávajícímu veškeré náklady vynaložené na zaslání balíku. Jako náklady vynaložené na zaslání balíku kupující akceptuje dopravné ke kupujícímu, doběrečné, dopravné zpět prodávajícímu kvůli nepřevzetí, balné. Kupující bere na vědomí a akceptuje, že je povinen veškeré tyto náklady uhradit i v případě, že uskutečnil objednávku, u které nebylo dopravné účtováno z důvodu dosažení hodnoty pro dopravu zdarma. I v tomto případě vznikají náklady na zaslání (výše bude vyčíslena prodávajícím dle produktů obsažených v dané objednávce) a proto musí být kupujícím v případě nepřevzetí uhrazeny.
3) Pokud se nám zásilka, vrátí jako nevyzvednutá, bude zaslána výzva emailem na zaplacení nákladů vynaložených na zaslání balíku. Pokud nedojde k uhrazení ve splatnosti má právo prodávající účtovat úrok z prodlení v zákonné výši. Pokud i tak kupující neuhradí náklady vynaložené na zaslání balíku, předáme dlužnou částku právní kanceláři a inkasní agentuře k vymáhání. Upozorňujeme, že v takovém případě se konečná částka požadovaná po dlužníkovi šplhá až na několik tisíc korun.
4) Jestliže bude mít zákazník zájem o opětovné zaslání zboží, vyhoví mu prodávající po zaplacení částky předem na náš účet zahrnující cenu zboží, nové poštovné a výše uvedené náklady vynaložené na zaslání balíku při prvním pokusu o doručení.
Na existenci zákona a povinností kupujícího upozorňuje i společnost dTest:
„Tím, že zákazník odmítne balík převzít, nezačíná automaticky plynout lhůta pro odstoupení od smlouvy,“ vysvětluje vedoucí právního oddělení dTestu Lukáš Zelený. "Zákazník tedy bude muset zaplatit. Má ale ještě stále možnost od smlouvy odstoupit. Smluvní pokutu a úroky z prodlení nebo kompenzaci poštovného však bude muset zaplatit v každém případě, tato povinnost se odstoupením od smlouvy neruší.“
V. Dodací podmínky
Veškeré dodací podmínky se řídí dokumentem "Možnosti dopravy", který je platný a účinný ve znění v momentu uskutečnění objednávky a který je nedílnou součástí těchto VOP
VI. Platební podmínky
1) Převodní příkaz - platba předem
Na e-mailovou adresu uvedenou ve Vaší objednávce nejprve obdržíte potvrzení objednávky, následně Vám naše pracovnice zašle Fakturu k úhradě. Prosíme - vyčkejte s platbou až na tuto fakturu! Zkontrolujte, zda sedí fakturovaná částka včetně DPH a proveďte platbu ve prospěch našeho účtu pod variabilním symbolem uvedeným na faktuře. Po připsání částky na náš účet objednané zboží budeme expedovat. Výhodou je, že ušetříte za případné doběrečné a nemusíte zajišťovat hotovost pro přijetí zásilky.
2) Platba dobírkou
Zboží zaplatíte přepravci při dodání přímo na Vámi určené adrese.
3) Hotově nebo kartou na prodejně
V případě, že se rozhodnete objednané zboží vyzvednout přímo u nás na prodejně, můžete částku uhradit hotově nebo platební kartou.
4) Na fakturu - pouze státním organizacím
Objednané zboží Vám zašleme bez placení přepravci na uvedenou adresu spolu s fakturou se splatností 10 dní. Opět zkontrolujte zda sedí fakturovaná částka včetně DPH a proveďte platbu ve prospěch našeho účtu pod variabilním symbolem uvedeným na faktuře. Tato možnost je určená pouze pro státní organizace. V případě, že nejste státní organizace zvolte prosím jinou možnost platby. !!!!
VII. Záruční podmínky - reklamační řád
VII-I. Všeobecná ustanovení
Tento reklamační řád je nedílnou součástí Všeobecných obchodních podmínek firmy GLOBALTEK GROUP, s.r.o.(dále jen VOP). Objednáním zboží z tohoto internetového obchodu zákazník zároveň prohlašuje, že se s tímto reklamačním řádem seznámil, rozumí mu a souhlasí s ním bez jakýchkoli výhrad.
Převzetím zboží spotřebitelem se rozumí okamžik převzetí od prodávajícího resp. od dopravce. Převzetím zboží podnikatelem se rozumí předání zboží prodávajícím kupujícímu resp. prvnímu přepravci.
Jako doklad o záruce slouží daňový doklad vystavený prodávajícím. Na tomto dokladu budou uvedeny všechny potřebné údaje pro uplatnění záruky. Pokud je to vzhledem k charakteru zakoupeného zboží potřeba, vystaví prodávající záruční list obsahující specifikaci rozsahu záruky, podmínky a dobu platnosti.
VII-II. Délka záruky
Záruka začíná běžet dnem převzetí zboží viz čl. I. tohoto reklamačního řádu.
1) Je-li kupujícím spotřebitel dle definice VOP, je zákonná záruční doba 24 měsíců. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou nebyla-li uplatněna
v záruční době.
2) Je-li kupujícím jiný subjekt než spotřebitel dle definice VOP, je zákonná doba stanovena na 12 měsíců. Práva z odpovědnosti za vady zboží, pro které platí záruční doba, zaniknou nebyla-li uplatněna v záruční době.
VII-III. Záruční podmínky
1) Kontrola a převzetí doručeného zboží - Zboží je před expedicí kontrolováno a důkladně zabaleno. Tudíž garantujeme, že jsme výrobky odeslali nepoškozené a v prvotřídní kondici. Nicméně ve výjimečných případech může být poškozeno přepravcem. V tomto případě musíte reklamaci uplatňovat u přepravce. POZOR !!! Z našich zkušeností víme, že přepravce může poškodit obsah zásilky i bez zjevného poškození vnějšího obalu. Proto překontrolujte obsah zásilky bezprostředně při dodání v přítomnosti řidiče.
V případě, že je zboží poškozeno, je kupující povinen sepsat s dopravcem škodní protokol (u přepravních služeb přímo s řidičem, u České pošty s řidičem nebo ve lhůtě do 24 hod
od převzetí). Pokud kupující nepřekontroluje zboží bezprostředně při přijetí a v případě poškození nesepíše s přepravcem protokol, nemá žádné potvrzení, že mechanické poškození nespůsobil sám kupující a tudíž přichází o jakoukoli možnost náhrady škody vzniklé mechanickým poškozením. Záruka se totiž nevztahuje na mechanické poškození viz bod 2) tohoto článku.
Zároveň doporučujeme kupujícímu zkontrolovat kompletnost zásilky neprodleně po jejím přijetí, nejlépe do 24 hod od doručení. Prodávající nenese žádnou odpovědnost za formu a bezpečnost skladování či evidence kupujícím.
2) Záruka se nevztahuje na poškození vzniklá
- používáním k jinému účelu než je výrobek určen
- mechanickým poškozením zboží
- neodbornou instalací, zacházením či obsluhou
- zanedbáním péče a pravidelné údržby
- poškozením přírodními živly
3) V případě zjištění zásahu neodbornou osobou do vnitřní elekroinstalace či mechanismů, které nejsou určeny pro ovládání výrobku záruka automaticky zaniká. V případě reklamace zboží bez štítků s výrobním číslem, nejsme schopni identifikovat zda bylo zboží zakoupeno u nás.
4) V případě, že reklamace nebude uznána, prodávající sdělí kupujícímu důvod zamítnutí a nabídne možnost nezáruční opravy. Zároveň kupujícího informuje o ceně této opravy případně o novém alternativním výrobku.
5) Prodávající má právo odmítnout přijetí zboží do reklamace, které je znečištěné a nesplňuje základní předpoklady pro hygienické předání zboží.
VII-IV. Postup reklamace
1) U produktů, kde je předmětem reklamace vada viditelná okem, doporučujeme zboží vyfotit a fotografie zaslat na e-mailovou adresu reklamace@globaltek.cz v příloze ke zprávě, která bude obsahovat Vaše Jméno, číslo daňového dokladu, popis závady, popřípadě jiné informace, které nám chcete sdělit. Tento způsob šetří čas i peníze oběma stranám. Ve většině případů stačí našim dodavatelům pro posouzení reklamace právě tyto fotografie a není potřeba zboží fyzicky zasílat. Po vyjádření výrobce případně dovozce produktu Vás bude kontaktovat náš pracovník a e-mailem Vás informuje o dalším postupu. V případě uznání reklamace se domluvíte na výměně, opravě, případně zaslání náhradního dílu. V případě neuznání reklamace Vás bude pracovník rovnou informovat o možnostech a ceně nezáruční opravy.
2) Pokud se jedná o reklamaci vady, která viditelná není, reklamovaný produkt pošlete zpět na níže uvedenou adresu, balík označte zřetelně slovem "REKLAMACE"
a doporučujeme přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží.Pokud budete mit u strojů také kopii záručního listu (pokud u stroje záruční list nebyl, vypište alespoň výrobní číslo stroje) a průvodní dopis. Tento dopis by měl obsahovat Vaše Jméno, číslo daňového dokladu, popis závady, popřípadě jiné informace, které nám chcete sdělit. Opět po vyjádření výrobce případně dovozce Vás bude kontaktovat náš pracovník a informuje Vás o dalším postupu viz bod 1 tohoto odstavce.
3) Jestliže Vám více vyhovuje zboží dovést osobně - Technologická 18 psč. 779 00 Olomouc, můžete, ale je potřeba se nejdříve telefonicky domluvit na níže uvedeném čísle.Doporučujeme přiložit kopii dokladu o zakoupení či jiným vhodným způsobem doložit záruku zboží spolu s průvodním dopisem obsahujícím Vaše Jméno, číslo daňového dokladu, popis závady, popřípadě jiné informace, které nám chcete sdělit.
VII-V. Právo z vadného plnění
1) Jakmile spotřebitel zjistí vadu,oznámí ji bez zbytečného odkladu prodávajícímu a předmět plnění prodávajícímu předá nebo jej podle jeho pokynů uschová nebo s ním jinak vhodně naloží tak, aby vada mohla být přezkoumána.
2) Projeví-li se vada v průběhu jednoho roku od převzetí, má se za to, že věc byla vadná již při převzetí, ledaže to povaha věci nebo vady vylučuje. Tato doba neběží po dobu, po kterou kupující nemůže věc užívat, v případě, že vadu vytkl oprávněně.
3) Soud právo z vady přizná i v případě, že nebyla vytknuta bez zbytečného odkladu poté, co ji mohl kupující při dostatečné péči zjistit.
4) Při koupi použité věci mohou strany zkrátit dobu podle § 2165 až na jeden rok.
5) Má-li věc vadu, může kupující požadovat její odstranění. Podle své volby může požadovat dodání nové věci bez vady nebo opravu věci, ledaže je zvolený způsob odstranění vady nemožný nebo ve srovnání s druhým nepřiměřeně nákladný; to se posoudí zejména s ohledem na význam vady, hodnotu, kterou by věc měla bez vady, a to, zda může být druhým způsobem vada odstraněna bez značných obtíží pro kupujícího.
Prodávající může odmítnout vadu odstranit, je-li to nemožné nebo nepřiměřeně nákladné zejména s ohledem na význam vady a hodnotu, kterou by věc měla bez vady.
6) Prodávající odstraní vadu v přiměřené době po jejím vytknutí tak, aby tím kupujícímu nezpůsobil značné obtíže, přičemž se zohlední povaha věci a účel, pro který kupující věc koupil.K odstranění vady převezme prodávající věc na vlastní náklady. Vyžaduje-li to demontáž věci, jejíž montáž byla provedena v souladu s povahou a účelem věci předtím, než se vada projevila, prodávající provede demontáž vadné věci a montáž opravené nebo nové věci anebo uhradí náklady s tím spojené. Nepřevezme-li kupující věc v přiměřené době poté, co jej prodávající vyrozuměl o možnosti věc po opravě převzít, použije se § 2159 odst. 3 obdobně. Není-li ujednán čas plnění, prodávající odevzdá věc kupujícímu bez zbytečného odkladu po uzavření smlouvy, nejpozději však do třiceti dnů.
7) Kupující může požadovat přiměřenou slevu nebo odstoupit od smlouvy, pokud
a) prodávající vadu odmítl odstranit nebo ji neodstranil v suladu § 2170 odst. 1 a 2
b) se vada projeví opakovaně
c) je vada podstatným porušením smlouvy, nebo
d) je z prohlášení prodávajícího nebo z okolností zjevné, že vada nebude odstraněna v přiměřené době nebo bez značných obtíží pro kupujícího.
8) Přiměřená sleva se určí jako rozdíl mezi hodnotou věci bez vady a vadné věci, kterou kupující obdržel.
9) Kupující nemůže odstoupit od smlouvy, je-li vada věci nevýznamná; má se za to, že vada není nevýznamná. Ustanovení § 2110 a 2111 se nepoužijí.
10) Odstoupí-li kupující od smlouvy, prodávající vrátí kupujícímu kupní cenu bez zbytečného odkladu poté, co obdrží věc nebo co mu kupující prokáže, že věc odeslal.
VII-VI. Závěrečná ustanovení
Po ukončení životnosti vybraných výrobků (akumulátorů,nabíječek) je můžete přinést na prodejnu.
Tento reklamační řád je platný od 18.3.2012 a ruší platnost předchozích reklamačních řádů.
Kontakty na reklamační oddělení
E-mail: reklamace@globaltek.cz
Tel: 730 150 454
GLOBALTEK GROUP, s.r.o. - SKLAD
Technologická 18
779 00 Olomouc
Záruční podmínky se řídí dokumentem "Reklamační řád" který je platný a účinný ve znění v momentu uskutečnění objednávky a který je nedílnou součástí těchto VOP
VIII. Ochrana osobních údajů
ochrana osobních údajů se řídí samostatným dokumentem " Zásady ochrany a zpracování osobních údajů "
IX. Závěrečná ustanovení
Tyto VOP jsou platné a účinné od 23.4.2021 a ruší veškeré předchozí VOP.
Účastníci se výslovně ve smyslu ust. § 262 odstavce 1 obchodního zákoníku dohodli, že není-li podmínkami výslovně stanoveno jinak, řídí se jejich práva a povinnosti obchodním zákoníkem, zejména jeho ust. § 409 a násl.
Vztahy a případné spory, které vzniknou na základě smlouvy, budou řešeny výhradně podle práva České republiky a budou řešeny příslušnými soudy České republiky. Úmluva OSN o smlouvách o mezinárodní koupi zboží (CISG) se v souladu s čl. 6 této úmluvy neuplatní.
Případné spory mezi Prodávajícím a Kupujícím spotřebitelem lze řešit také mimosoudní cestou. V takovém případě Kupující – spotřebitel může kontaktovat subjekt mimosoudního řešení sporu, kterým je například Česká obchodní inspekce či spor řešit on-line prostřednictvím k tomu určené ODR platformy. Před přistoupením k mimosoudnímu řešení sporu, Prodávající doporučuje Kupujícímu nejdříve využít kontaktovat prodávajícího pro vyřešení nastalé situace. Veškeré informace najdete na stránkách www.uklidshop.cz.
Smlouva je uzavírána v českém jazyce. Pokud vznikne pro potřebu kupujícího překlad textu smlouvy, platí, že v případě sporu o výklad pojmů platí výklad smlouvy v českém jazyce.